خایدالو

از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست ...

خایدالو

از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست ...

کورش کبیر

منم کوروش, شاه جهان, شاه بزرگ, شاه دادگر, شاه بابل, شاه سومر و اکد, شاه چهار گوشه جهان., شاه بزرگ, شاه آنشان,  شاه بزرگ,  نبیره چیش پیش, شاه بزرگ, شاه آنشان.

آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم, همه مردم گامهای مرا با شادمانی پذیرفتند. در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهریاری نشستم, مردوک خدای بزرگ دلهای پاک مردم بابل را متوجه من کرد... زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.

ارتش بزرگ من به آرامی وارد بابل شد. نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید.

وضع داخلی بابل و جایگاههای مقدسش قلب مرا تکان داد... من برای صلح کوشیدم. من برده داری را برانداختم, به بدبختی های آنان پایان بخشیدم.

فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خودآزاد باشند و آنان را نیازارند. فرمان دادم که هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند.

مردوک خدای بزرگ از کردار من خشنود شد و برکت و مهربانی اش را ارزانی داشت. ما همگی شاد مانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم...

من همه شهرهایی را که ویران شده بود از نو ساختم. فرمان دادم تمام نیایشگاههایی را که بسته شده بود, بگشایند. همه خدایان این نیایشگاهها را به جای خود بازگرداندم.

همه مردمانی را که پراکنده و آواره شده بودند, به جایگاههای خود برگرداندم و خانه های ویران آنان را آباد کردم.

همچینن پیکره خدایان سومر و اکد را که نبونید بدون واهمه از خدای بزرگ به بابل آورده بود, به خشنودی مردوک, خدای بزرگ و به شادی و خرمی به نیایشگاههای خودشان بازگرداندم. باشد که دلها شاد گردد.

بشود که خدایانی که آنها را به جایگاه های مقدس نخستین شان بازگرداندم, هر روز در پیشگاه خدای بزرگ برایم زندگانی بلند خواستار باشند...

من برای همه مردم, جامعه ای آرام مهیا ساختم و صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم.

 

منبع : /www.salekoroshbozorg.blogfa.com/

نظرات 4 + ارسال نظر
مرجان سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 03:40 ب.ظ

مطالبت عالی بودن ولی در مورد هر کدام از آثارباستانی که مطلب می نویسی ازلوگویی هم متناسب با متنت توی زمینه داشته باشی این طوری خیلی بهتر

شهاب پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:57 ب.ظ http://se7en-team.blogfa.com

SE 7 EN update shod

امین یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:51 ب.ظ http://www.hu.blogsky.com

سلام دوست عزیز
وبل اگ زیبایی دارید مرس یکه به ما سر می زنید منتظر حضور سبزتان هستم در ضمن من هم شما رو لینک کردم.
سال نو مبارک

عسل سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:24 ب.ظ http://cheshmaye-asal.blogfa.com/


آغاز
رویش جوانه ی سبز دوست داشتن ،
جوشش چشمه ی زلال صداقت ،
گویش شیرین چکاوک های آوازخوان
بر بوستان سبز دلت مبارک


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد