خایدالو

از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست ...

خایدالو

از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست ...

ویژه

شب گذشته گفتگوی ویژه خبری ساعت ده ونیم شبکه دوم سیما میزبانی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد را عهده دار بود . در این برنامه با توجه به سابقه قریب به دو دهه تصدی ایشان در امور نظامی عدم تقارن منصب با صاحبش چشم هر بیننده ای را می خراشید.

چنانکه وی در برابر دوربین رسانه ملی؛ برای تفهیم بیشتر بیننده و ارائه جان کلام از عباراتی همچون ((عرق خور پرق خور )) استفاده نمودند.چنین دیالوگ هایی بیشتر مورد استفاده اهالی زیرگذر است تا شخص اول فرهنگی یک کشور...

 

عکس از: www.dourbin.net 

روز دانشجو

شانزدهم آذرماه را بعنوان روز دانشجو می شناسیم.

گرامیداشت این روز امریست بسزا چرا که این قشر تحصیل کرده شاید سازنده فرداها باشند.اصولا تاثیرگذاری های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و ... جوامع مختلف به عهده نسل فرهیخته و دانشگاهی است.

در کشورمان مشکلات متعددی بر سر راه دانشگاه و دانشگاهیان بوده و هست.جدا از مسائل و مصائب مالی که گریبانگیر اکثر قریب به اتفاق نسل دانشجوست؛عواملی بازدارنده مانع تحقق عبارت کذایی حضور در صحنه شده و بیش از پیش گستره فعالیت را محدود می سازند...

 

بزودی

اخیرا با وجود تدابیر نابجای سازمان میراث فرهنگی - متولی حفاظت از آثار ملی و تاریخی کشورمان - شاهد تخریب و به یغما رفتن آثاری بودیم که مایه فخر و مباهات هر ایرانی بشمار می روند.باوجود عواملی که همواره موجبات دور ماندن ایرانیان و تاریخ دوستان را از آثار ملی فراهم می آورد مانند مقرر فرمودن ساعات کوتاه بازدید و ...  باید بزودی آثار ملی کشورمان را در موزه های اروپایی و حراجی های غربی جستجو کنیم.

شاید این امر قانونگذاران کشورهای ذینفع را به وضع قوانین جدید و تقلیل مدت نگهداری اشیا برای مالکیت قطعی وادار بنماید تا غارتگران میراث ایرانی مجبور به صبر سی ساله نباشند و در زمانی کوتاهتر مالک قطعی این آثار گرانبها شناخته شوند.

با وجود برشهای ستونهای پاسارگاد که با دستگاههای پیشرفته طورت گرفته و صدمات متعدد وارده به کاخهای تخت جمشید و ناپدید شدن شیرسنگی و ... بزودی عمارتی بزرگتر از پاسارگاد وتخت جمشید فعلی در انگلستان و شاید فرانسه بازسازی و برپا خواهد شد تا جهانیان مفاخر تاریخی ایران را آنجا نظاره گر باشند.