خایدالو

از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست ...

خایدالو

از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست ...

بزودی

اخیرا با وجود تدابیر نابجای سازمان میراث فرهنگی - متولی حفاظت از آثار ملی و تاریخی کشورمان - شاهد تخریب و به یغما رفتن آثاری بودیم که مایه فخر و مباهات هر ایرانی بشمار می روند.باوجود عواملی که همواره موجبات دور ماندن ایرانیان و تاریخ دوستان را از آثار ملی فراهم می آورد مانند مقرر فرمودن ساعات کوتاه بازدید و ...  باید بزودی آثار ملی کشورمان را در موزه های اروپایی و حراجی های غربی جستجو کنیم.

شاید این امر قانونگذاران کشورهای ذینفع را به وضع قوانین جدید و تقلیل مدت نگهداری اشیا برای مالکیت قطعی وادار بنماید تا غارتگران میراث ایرانی مجبور به صبر سی ساله نباشند و در زمانی کوتاهتر مالک قطعی این آثار گرانبها شناخته شوند.

با وجود برشهای ستونهای پاسارگاد که با دستگاههای پیشرفته طورت گرفته و صدمات متعدد وارده به کاخهای تخت جمشید و ناپدید شدن شیرسنگی و ... بزودی عمارتی بزرگتر از پاسارگاد وتخت جمشید فعلی در انگلستان و شاید فرانسه بازسازی و برپا خواهد شد تا جهانیان مفاخر تاریخی ایران را آنجا نظاره گر باشند.

نظرات 6 + ارسال نظر
HooMan سه‌شنبه 6 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:14 ق.ظ http://mathboy.persianblog.ir

من هم قبل تر این خبر رو شنیده بودم و راستش خیلی حرص خوردم

سیاوش بیرانوند سه‌شنبه 6 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:18 ب.ظ http://www.tanbooremast.blogsky.com

وقتی معاون اول رییس جمهور با وقاحت تمام طرح کنترل جمعیت و حفظ محیط زیست کشور را از توطئه های غرب علیه جهان اسلام میداند باید به عمق فاجعه پی برد که متولیان فرهنگی کشور از چه طبقه ای انتخاب شده اند و آنگاه برای میراث کورش بزرگ اشک ریخت.افسوس که انقلاب توده های ایران در سه دهه پیش برای رهایی از چنگال غرب بود و چه ساده به کام عرب تمام شد . این همه تلاش تنها برای از بین بردن یک نقطه.

محمد زاده سه‌شنبه 6 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:52 ب.ظ http://hthttp://www.goftaresabz.blogfa.com/tp://

ممنون از اینکه سر زدید و اظهار نظر کردید.
اوج به اعتبار حضیض دیده وشناخته می شودو اگر نبود علم ودانایی وروشنایی َ. جهل
ونادانی وتاریکی پیدا نبود. پس در تاریکی نمی شود تاریکی را دید وهمانگونه است که در اوج نمی توان اوج را دید.. پایدار باشید ومجددا تشکر می کنم.

امین دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.hu.blogsky.com

سلام نیما جان
مطلب جالبی ولی ناراحت کننده موفقو ژیروز و سربلند باشید منتظر حضور سبزتان هستم

HooMan سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:53 ب.ظ

دوست عزیز وقتی دیر به دیر به روز می شی من برای چی هر بار سر بزنم؟ :)

با سپاس از لطف شما همراه قدیمی
خایدالو از ابتدا تا کنون مشتاق نظرات و راهکارهای سازنده خوانندگان در راستای ارتقای سطح کیفی مطالب منتشره بوده و هست. لیک این اشتیاق نگارنده هرگز اجبارو مسوولیتی برای خواننده نخواهد داشت .
که با تاخیر در درج مطلب جدید- بدلیل مشغله اینجانب- حتمیتی برای دوستان با بازدید از خایدالو ایجاد شود. به هر حال چون گذشتهمنتظر راهنمایی و حضور سبزتان خواهم بود.

نسیم چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:59 ق.ظ http://www.lorestan11.com

هیچ قرآن و مانیفستی بر نیزه ها ما را نخواهد فریفت و هیچ " گفتمانی" را در کنار و هم عرض " گفتمان سرنگونی تام و تمام فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی پاسداران و آفت الله های حاکم" به رسمیت نخواهیم شناخت . نه جنگ با عراق این گفتمان را به حاشیه راند و نه تهاجم نظامی آمریکا توان آنرا دارد که بر این گفتمان پرده بیافکند . ما قصد بازکردن بند از بند این رژیم ضد انسانی جمهوری اسلامی را کرده ایم . ما را هیچ بازگشتی نیست که پلهای پشت سرمان را دیر زمانی است یکی پس از دیگری منفجر کرده ایم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد